گزارش تخصصی معاون فناوری

مطالب دیگر:
📗دانلود طرح توجیهی: تولید فیلم خام عکاسی📗دانلود طرح توجیهی: تولید فرآوری صیفی جات📗دانلود طرح توجیهی: تولید سیستمهای اعلان حریق📗دانلود طرح توجیهی: تولید کنستانتره زرشک📗دانلود طرح توجیهی: تولید کیت CNG📗دانلود طرح توجیهی: تولید پارچه خود تمیز کن و ضد باکتری📗دانلود طرح توجیهی: تولید چینی بهداشتی📗دانلود طرح توجیهی: تولید شارژر گاز cng خانگی📗دانلود طرح توجیهی: تولید چای از برگ درخت زیتون📗دانلود طرح توجیهی: تولید کیک غلات حجیم شده📗دانلود طرح توجیهی: تولید کافئین از ضایعات چای📗دانلود طرح توجیهی: تولید بازیافت روی و آلومینیوم از ظروف آبمیوه📗دانلود طرح توجیهی: تولید کیسه خون📗دانلود طرح توجیهی: تولید مولد خانگی بیوگاز استحصال گاز از پسماند غذاهای خانگی و پسابهای صنایع📗دانلود طرح توجیهی: بازیافت ظروف پلاستیکی📗دانلود طرح توجیهی: تولید بسته بندی سبزیجات به روش انجماد📗دانلود طرح توجیهی: تولید بالاست الکترونیکی📗دانلود طرح توجیهی: تولید بیکینگ پودر و نمک های فسفاته📗دانلود طرح توجیهی: تولید آسفالت گوگردی📗دانلود طرح توجیهی: تولید آنزیم های پانکراتیک جهت تولید چرم
گزارش تخصصی معاون فناوری|728854|fpy
هم اکنون فایل با مشخصه ی گزارش تخصصی معاون فناوری وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

عنوان گزارش تخصصی :

علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس کار و فناوری به کمک راهبرد های خلاقانه

تعداد صفحات 17

فرمت فایل ورد و قابل ویرایش

چکیده

دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری می بردازند نه تنها بهتر یاد می گیرند بلکه از تجربه یادگیری لذت بیشتری نیز می برند .حتی اگر دبیر بهترین سخنران باشد ودر تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی بپردازد ممکن است یادگیری صورت گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعال به وجود می آید کامل جامع وپایدار نیست . به نظر بین وویتاکر یکی ازمهمترین راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری ازگروهها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث تبادل نظر وپرسش و باسخ است (بین وویتاکر 2000)

اینجانب ..... در طرح ابتکاری فوق الذکر بر آنم که از طریق مشارکت و فعالیت و کار گروهی و روش تدریس فعال دانش آموزانم را به درس کار و فناوری علاقه مند سازم. طرح ابتکاری حاضر با هدف بهبود عملکرد دانش آموزان در انجام کارگروهی در مهارتهای عملی درس کار و فناوری گردآورس شده است. ابزارهای گردآوری کارهای عملی دانش آموزانی است که به منظور تعیین سطح علاقه و نگرش دانش آموزان به انجام کار گروهی در کارهای عملی کار و فناوری بود که اعتبار آن از سوی صاحب نظران مورد تأیید قرار گرفته است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص گردید که عملکرد دانش آموزان در سطح پایینی قرار دارد. راه حل های اعمال شده در این طرح ضمن بهره گیری از مشارکت ونظرات ذیربطان شامل آموزش مهارت کار گروهی در انجام کار عملی مطرح کردن موضوع با مدیر مدرسه و درخواست کمک از مدرسه بود. پس از انتخاب راه حل ها با ابزارهای استفاده شده در شواهد یک به ارزشیابی اقدام پرداختیم که نتایج حاصل کار عملی دانش آموزان نشان می دهد که عملکرد آنها در شواهد یک بیشتر است.

مقدمه کوتاه

انسان می تواند با توانایی هایی که خداوند در اختیارش گذاشته و با استفاده از امکانات طبیعی و قدرت تفکر دست به اختراع و خلاقیت بزند.

استفاده از ابزار و منابع و امکانات طبیعی به دانش و کسب مهارت نیاز دارد و انسان این مهارت ها را به مرور زمان و کسب آموزش و تجربه به دست می آورد. این مهارت ها برای رفع نیازهای زندگی فردی و اجتماعی لازم است. مهارتهای عملی امر آموزش را تسهیل می کند و یادگیری مطالب درسی را با معناتر ، کامل تر و در نتیجه مفیدتر خواهد کرد. آزوبل و برونر به استفاده از وسایل دیداری و شنیداری و کارگاهی تأکید می کردند و معتقد بودند که با استفاده از این وسایل می توان به درجه بالایی از آگاهی و مهارت عملی دست یافت. استفاده ی هم زمان از دروس تئوری و عملی در مدارس و استفاده از وسایل کمک آموزشی در قالب کارگاهی می تواند به بهبود آموزش و یادگیری کامل تر منجر شود. همچنین موفق شدن در ساخت وسیله کارگاهی باعث برخورداری از اراده و اعتماد به نفس قوی، قدرت تصمیم گیری و ابتکار، خلاقیت و نوآوری، سلامت فکر و بهداشت روانی، رابطه ی مستقیمی با میزان و چگونگی عزت نفس و احساس خود ارزشمندی فرد دارد. و همچنین امروزه در اصطلاح و درمان اختلالات شخصیتی و رفتاری کودکان و نوجوانان نظیر کمرویی و گوشه گیری، لجبازی و پرخاشگری تنبلی و کمرویی به عنوان اولین و مؤثرترین گام به پرورش احساس عزت نفس، تقویت اعتماد به نفس و مهارتهای فردی و اجتماعی آنان می پردازند. مسئله عزت نفس و اعتماد به نفس از اساسی ترین عوامل در رشد مطلوب شخصیت نوجوانان است. نوجوانانی که دارای احساس عزت نفس قابل توجهی هستند نسبت به همسالان خود در شرایط مشابه، پیشرفت تحصیلی و کارآمدی بیشتری از خود نشان می دهند و افرادی خلاق و خودکفا و کارآمد و از دیدگاه روشنتری برخوردار هستند.

غرض از اعتماد به نفس وجود قدرت و اتکایی مستقل در نفس است که در سایه آن آدمی بدون چشمداشت از کمک و مدد دیگران کاری را که آغاز کرده و می کوشد آن را به فرجام برساند. ( قائمی، علی 1364 ص 48)